دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش آنا از روند مصاحبه دکتری خراسان رضوی

داوطلبان از مصاحبه دکتری تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی می‌گویند

داوطلبان مصاحبه دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی از روند مصاحبه این روزها می‌گویند. رفتار خوب استادان، اطلاع‌رسانی مناسب، تکریم و برخورد شایسته و امکانات لازم را ستایش می‌کنند؛ برخی از استانی شدن مصاحبه انتقاد کردند و بعضی وضعیت مصاحبه را مطلوب خواندند.
کد خبر : 195153

زهره نورایی، خبرنگار خبرگزاری آنا در مشهد- مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و استفاده از همه تمهیدات لازم از روز جمعه 23 تیر آغاز شده است تا فردا 26 تیر در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد ادامه دارد .


مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اسلامی امسال برای اولین بار به صورت استانی برگزار می شود تا به هر داوطلب فرصت مصاحبه در چند محل داده شود. مصاحبه دکتری استان خراسان رضوی اکنون در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و در دو دانشکده فنی مهندسی و مجتمع علوم انسانی واحد مشهد در حال برگزاری است.


این مصاحبه برای بیش از 9 هزار داوطلب پیش بینی شده است که همه رشته های علوم انسانی در مجتمع علوم انسانی و مابقی رشته ها در دانشکده فنی مهندسی طی 4 روز انجام شود.


دکتر حمید جعفری رئیس مجتمع علوم انسانی واحد مشهد و رئیس این حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار آنــا درباره برگزاری مطلوب مصاحبه آزمون دکتری در این مجتمع اظهار کرد: ایجاد وای فای رایگان، مکان استقرار به تفکیک خواهر و برادر، نمازخانه، کافی نت، پذیرایی و اسکان موقت داوطلبان به نحو مطلوب انجام گرفته است تا داوطلبان در نهایت آرامش و بدون اتلاف وقت و معطلی مصاحبه خود را انجام دهند.



وی با بیان اینکه انجام مصاحبه برای 4 هزار و 800 نفر از داوطلبان دکتری در 32 رشته گرایش علوم انسانی در این مجتمع پیش بینی شده است، گفت: مصاحبه دکتری در واحد مشهد با نظارت کامل و دقیق و نهایت همکاری با داوطلبان در ساعت برگزاری مصاحبه انجام می شود.


دکتر فرهاد خامچین رئیس دانشکده فنی مهندسی واحد مشهد و رئیس این حوزه نیز در گفت‌وگو با آنا خاطرنشان کرد: علاوه بر ایجاد امکانات از قبیل وای فای رایگان، پذیرایی و ...کانال تلگرامی در این دانشکده ایجاد شده تا اطلاعات کافی در دسترس داوطلبان مصاحبه شونده قرار گیرد.


وی با بیان اینکه دو نیروی متخصص را برای مشاوره و پاسخ به سوالات داوطلبان قبل از مصاحبه در این دانشکده قرار داده ایم افزود: این امر در راستای تکریم و کاهش استرس داوطلبان در مصاحبه انجام شده است.


وی ادامه داد: 34 کارگروه (34 رشته گرایش) برای 3 هزار و 150 داوطلب مصاحبه دکتری خراسان رضوی در این دانشکده شکل گرفته است که در برخی رشته ها به دلیل جمعیت بیشتر در بیش از یک کارگروه روند مصاحبه انجام می شود.


تعدادی از داوطلبان مصاحبه دکتری استان خراسان رضوی هم در گفت‌‌وگو با آنــا درباره اطلاع رسانی مطلوب، تکریم و برخورد شایسته، اسکان داوطلبان و... از دست اندرکاران و برگزاری کنندگان مصاحبه دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد قدردانی کردند.



یکی از داوطلبان رشته روانشناسی وضعیت مصاحبه را خوب و برخورد مصاحبه کنندگان را محترمانه دانست و نسبت به استانی شدن روند مصاحبه‌های دکتری انتقاد کرد.


داوطلب دیگر در رشته ادبیات فارسی وضعیت مصاحبه و شرایط و مکان برگزاری مصاحبه را مطلوب خواند و گفت: چه خوب بود هر شهر به یک رشته اختصاص می یافت تا مجبور نباشیم برای مصاحبه ها بین شهرها تردد کنیم.


داوطلب دیگر در رشته کامپیوتر از روند برگزاری و مکان و اطلاع رسانی دانشگاه در خصوص مصاحبه دکتری احساس رضایت کرد و به آنــا گفت: سطح علمی استادان بسیار بالا بود و مصاحبه در زمان مقرر و در فضای و محیطی آرام انجام شد.


داوطلب رشته حقوق خصوصی از برگزاری مصاحبه دکتری در استان ها گله مند بود و گفت: در مدت کمتر از یک هفته برای مصاحبه به چهار شهر دعوت شده ام و الان انرژی لازم را برای انجام این مصاحبه ندارم.


مصاحبه شونده دیگر در رشته حقوق خصوصی از رفتار خوب استادان در برخورد با داوطلبان قدردانی کرد و گفت: اینکه این مصاحبه در چند نوبت انجام شود خیلی خوب است اما همین که باید برای هر استان به یک شهر سفر کنی باعث ایجاد مشکلاتی می شود علاوه بر اینکه هزینه اضافی نیز در بردارد.



به گزارش آنا، مصاحبه دکتری استان خراسان رضوی تا 26 تیر در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد ادامه دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته